tonywatson.jpg

Hur utvecklar man nya lokala produkter? Hur samarbetar man med andra? Hur når man ut utanför det lokala området och kan kopplingar till världsarvet ge fördelar?

Som chef för kommersiella tjänster och kommunikation, vid världsarvet English Lake District, är Tony Watson expert på just de frågorna.

Tony Watson har tidigare bland annat arbetat som marknadschef för fotbollsklubben Manchester United. Samma roll har han haft för två stora musikarenor i Storbritannien.

Han har hjälpt företag att ta fram nästan 1 500 produkter kopplade till lokala platser och nu kommer han till Karlskrona för att dela med sig av sina erfarenheter.

Tony Watson kommer att hålla två föreläsningar i Marinmuseums hörsal. Den 24 februari hålls en fördjupad föreläsning med workshop och middag. Dagen efter hålls en frukostföreläsning med mingel.

I samband med den första föreläsningen kommer deltagarna även att få information om en ny innovationsupphandling. Lokala företag kommer att ha möjlighet att få upp till 200 000 kronor för att utveckla en ny innovativ produkt, tjänst eller evenemang kopplat till världsarvet.

Här kan du läsa mer om föreläsningarna och hur du anmäler dig.

För mer information: 
Niklas Carlsson
Projektledare för DUNC
0455-32 15 24