Upphandlingar och anbud

För att bli leverantör till Karlskrona kommun lämnar du in ett anbud. Alla företag och organisationer är välkomna att lämna anbud på våra annonserade upphandlingar. Den som bäst möter kommunens krav kan sedan bli tilldelad kontrakt i en upphandling.

Upphandlingar som är aktuella just nu

Läs mer om upphandlingar och att lämna anbud:

Upphandlingsmyndighetens webbplats

Konkurrensverkets webbplats

Ramavtal

Det finns områden där kommunen gör så frekventa inköp att det är orimligt att upphandla inför varje enskilt inköp. Då finns ramavtal som bestämmer villkoren för vad kommunen kan handla under en bestämd tidsperiod. Exempel på sådana områden är kontorsmaterial och livsmedel.

Aktuella ramavtal för Karlskrona kommun, xlsx 27 kB

Inköps- och upphandlingspolicy

Kommunen har en upphandlingspolicy för att säkerställa att varor och tjänster köps med rätt kvalitet, till bästa kostnad och med minsta möjliga miljöpåverkan.

Läs inköps- och upphandlingspolicyn för Karlskrona kommunkoncern, pdf 28,7 kB