Systematiskt kvalitetsarbete
En viktig del i vårt uppdrag är att utveckla kvaliteten i verksamheterna. När vi kan tillgodose behov och leva upp till förväntningarna hos medborgare, medarbetare och uppdragsgivare har vi hög kvalitet på vår verksamhet.

"Att förenkla och visualisera har varit framgångsfaktorer i vårt kvalitetsarbete. Genom att skapa förståelse för indikatorer, jämförelser och analyser har vi tydliggjort vårt uppdrag, fått lättare att prioritera, större delaktighet och nöjdare medarbetare.”
Elina Tyrberg, förvaltningschef kultur- och fritidsförvaltningen
Långsiktigt och gemensamt
Vårt kvalitetsarbete ska byggas på en långsiktig, medveten och gemensam ambition att ständigt förbättra processer och resultat. Ett bra och genomtänkt kvalitetsarbete handlar både om att utveckla verksamheten och se till att våra rutiner fungerar. Kvalitetsarbetet är också nära kopplat till områden som ledarskap, processer, kompetensutveckling, målfrågor och ekonomi.
Nämnder, bolag och privata aktörer
Alla nämnder, kommunala bolag och privata aktörer som bedriver kommunalt finansierad verksamhet ska bedriva ett systematiskt kvalitetsarbete och redovisa på vilket sätt detta görs.