Logga för utskrift
  • Du är här:
  • Start
  •  / Karlskrona – ett starkt varumärke som får egen logotyp

Karlskrona – ett starkt varumärke som får egen logotyp

Publicerad 19 augusti 2015 15:12 | Uppdaterad 19 augusti 2015 15:14
Karlskrona kommun har under ett år arbetat med platsvarumärket Karlskrona tillsammans med näringsliv och organisationer.

Varumärket Karlskrona

Många har engagerat sig i arbetet med varumärket som nu bland annat har resulterat i en logotyp och en digital verktygslåda.
– Karlskrona har mycket att erbjuda men allt går inte att sätta i skyltfönstret, säger projektledaren Ulla Nelson.

Kommunen har därför tillsammans med företag och organisationer kommit fram till fyra saker som skiljer ut Karlskrona från andra;
• Unika boendemiljöer på öar
• Innovativa utbildningar
• Internationella storföretag
• Världsarvet Örlogstaden Karlskrona

Förutom loggan och exempel på hur den kan användas innehåller verktygslådan, som alla har tillgång till, fria bilder och förslag på texter och budskap.
– Ju fler vi är som berättar om fördelarna med Karlskrona, ju starkare blir vårt varumärke. Verktygslådan är tänkt som hjälp för den som inte har resurser att själv lägga så mycket tid på marknadsföring. Logotypen ska inte användas för att marknadsföra Karlskrona kommun som organisation, utan den ska lyfta fram platsen Karlskrona i olika sammanhang, säger Ulla Nelson.

www.varumarketkarlskrona.se

Postadress: Östra Hamngatan 7B, 371 83 Karlskrona, organisationsnummer 212000-0829, Tfn 0455-30 30 00
Fax 0455-30 30 30, Fakturaadress: Box 79, 371 21 Karlskrona, This is an email address

Om webbplatsen - Karlskrona.se använder cookies (kakor)

Sidan uppdaterad: 2015-08-19
Länk till sidan: http://www.karlskrona.se/sv/Nyheter-startsidan/Karlskrona--ett-starkt-varumarke-som-far-egen-logotyp/