Logga för utskrift
  • Du är här:
  • Start
  •  / Bra resultat i kvalitetsundersökning

Bra resultat i kvalitetsundersökning

Publicerad 14 januari 2015 11:37 | Uppdaterad 14 januari 2015 13:27
Karlskrona kommun visar en positiv utveckling på flera områden under 2014. Det visar SKL:s undersökning Kommunens kvalitet i korthet (KKiK) som varje år synar utvalda nyckeltal i kommunernas verksamhet.

På hela tjugo olika punkter har Karlskrona sedan 2013 förbättrat sina resultat i förhållande till rikssnittet. Bland annat utmärker man sig genom att ha en mycket kort väntetid till både förskola och äldreboende. Kommunen hamnar också bland de allra bästa i landet när det kommer till att ge medborgarna information på webben.

Inom arbetsmarknadsområdet har Karlskrona förbättrat sig nämnvärt sedan 2013. Men detta är fortfarande ett av de viktigaste fokusområdena och en fråga som kommunen måste bättra sig ännu mer i.

Läs resultaten av Kommunens kvalitet i korthet 2014

Om Kommunens kvalitet i korthet

Kommunens kvalitet i korthet är ett projekt som drivs av Sveriges kommuner och landsting (SKL) sedan 2007. Karlskrona kommun har deltagit i undersökningen sedan 2011.

Resultatet är tänkt att visa hur effektivt medborgarnas skattemedel används och vilket kvalitet som kommunen levererar på sin service. Årets resultat kan jämföras med kommunens tidigare resultat eller med de aktuella resultaten för de andra kommuner som är med i undersökningen.

Postadress: Östra Hamngatan 7B, 371 83 Karlskrona, organisationsnummer 212000-0829, Tfn 0455-30 30 00
Fax 0455-30 30 30, Fakturaadress: Box 79, 371 21 Karlskrona, This is an email address

Om webbplatsen - Karlskrona.se använder cookies (kakor)

Sidan uppdaterad: 2015-01-14
Länk till sidan: http://www.karlskrona.se/sv/Nyheter-startsidan/Bra-resultat-i-kvalitetsundersokning/