Logga för utskrift

TelecomCity-företag lanserar ny mobiltjänst i Storbritannien

Varför ägna tid åt att hitta och klippa rabattkuponger och erbjudanden i reklamblad och tidningar när du kan få dem direkt I mobilen?

Det var tanken bakom ”Kaskado Deals” – en mobil marknadsföringskanal för erbjudanden och rabatter. Tjänsten säljs av TelecomCity-företaget Kaskado som startade sin verksamhet i Karlskrona 2008.  Efter att ha etablerat sin tjänst på den svenska marknaden pågår nu förberedelserna inför en lansering i Storbritannien.

Mobilen är en intressant ny marknadsföringskanal som lämpar sig väl för tillfälliga erbjudanden och rabatter med syfte att öka försäljning eller fördjupa relationen med befintliga kunder. Initiativtagarna bakom Kaskado Deals såg tidigt möjligheterna och bestämde sig för att ta fram en tjänst som skulle bli ledande på marknaden. Ingenting kunde lämnas åt slumpen om produkten skulle tas emot väl.

- På Kaskado har vi många års erfarenhet av arbete med marknadsutveckling och användarupplevelser. Vi vet att detta betyder långt mycket mer än många tror och att den många gånger kan vara avgörande för hur en produkt tas emot. Både användare och annonsörer ska känna sig nöjda med produkten och känna att den lever upp till deras förväntningar.  Inför den svenska lanseringen la vi stor vikt vid just användarupplevelsen, säger Del Alibocus, en av företagets grundare.

Förberedelserna gav utdelning och efter drygt ett års verksamhet har företaget lyckats etablera tjänsten i Sverige. Nu har företaget påbörjat förberedelserna inför en lansering i Storbritanien. Redan nu pågår långt gångna diskussioner med intresserade annonsörer men innan tjänsten släpps ska den anpassas till den engelska marknaden. I slutet av mars släpptes en ”testversion” till kunderna hos ett begränsat antal caféer, butiker och restauranger i Swindon Wiltshire.

-  Syftet med testversionen är att lära och förstå vilka förväntningar och vanor som är unika för de engelska användarna, fortsätter Del. De erfarenheter vi skaffar oss under testperioden hjälper oss att skapa en produkt som fungerar väl och inger förtroende åt annonsörerna.
Testperioden planeras fortsätta ytterligare ett par tre veckor men redan nu erfar de ett positivt mottagande av tjänsten och positiv feedback från såväl annonsörer och deras kunder. Kaskado planerar att lansera en fullt anpassad version av "Kaskado Deals" i Storbritanien inom de närmaste fyra månaderna.

Om Kaskado AB
Kaskado är marknadsledande inom marknadsföringslösningar i mobiltelefonen. Kaskado Deals är en helhetslösning som gör det möjligt för våra affärspartners att nå ut med erbjudanden till sina kunder på ett mycket enkelt och effektivt sätt. Tjänsten är fullt etablerad i Sverige och tillgänglig för svenska annonsörer. Inom kort kommer den även att vara tillgänglig för annonsörer i Storbritannien. Enligt Juniper Research Report (2009-03-17) kommer rabatter förmedlade via mobilen att utnyttjas av 200 miljoner mobilanvändare år 2013. Det totala värdet av mobila kuponger förväntas öka med 30 procent redan 2010.

Kontakt och mer information:
Kaskado AB
Del Alibocus, VD
+46 708576019 eller This is an email address
www.kaskado.com

Postadress: Östra Hamngatan 7B, 371 83 Karlskrona, organisationsnummer 212000-0829, Tfn 0455-30 30 00
Fax 0455-30 30 30, Fakturaadress: Box 79, 371 21 Karlskrona, This is an email address

Om webbplatsen - Karlskrona.se använder cookies (kakor)

Sidan uppdaterad: 2009-05-06
Länk till sidan: http://www.karlskrona.se/sv/Arbete--Foretag/naringslivsnyheter/TelecomCity-foretag-lanserar-ny-mobiltjanst-i-Storbritannien/